Teknisk Support på Autel diagnosetestere

Teknisk support på Autel diagnosetestere
CEPELO hjelper verkstedene med både teknisk support på Autel diagnosetestere, samt med bruk av OE-testutstyr på biler som krever det.

Her kan du lese mer om våre løsninger for teknisk support og Remote Expert.
Teknisk support på testere er inkludert når du har et aktivt programvareabonnement på testeren din.

Se gjeldende priser på programvareabonnementer nedenfor.

Funksjonene og mulighetene i Autels diagnosetestere er svært omfattende, og når man jobber med mange forskjellige bilmerker, kan det ofte være behov for hjelp til å finne riktig funksjon. Derfor er vi her for å hjelpe deg med teknisk support.

Når du har et aktivt programvareabonnement på din Autel diagnosetester, får du samtidig tilgang til våre dyktige tekniske spesialister, som står klare til å hjelpe deg med testerens funksjoner.

Slik bruker du Teknisk Support:

  1. Kontakt oss på +45 98 18 02 03, og du vil bli satt i kontakt med en av våre teknikere.
  2. Sørg for at testeren din er koblet til internett.
  3. Finn funksjonen “Remote Desktop” (blått ikon) på testeren, og åpne den.
  4. Når du har teknikeren på tråden, vil de be om den 9-sifrede koden som vises på testeren.
  5. Teknikeren får deretter tilgang via TeamViewer for å kunne se og kontrollere din diagnosetester.

Remote Expert

Flere og flere bilmerker har på nyere modeller begynt å begrense visse funksjoner, som kun kan utføres med originalt OE-testutstyr. Dette gjelder for eksempel online-koding av styreenheter på biler fra VAG (VW, Audi, Skoda, Cupra) og mange andre.

I de større Autel diagnosetesterne – modellene 906PRO TS, 909, 919 og Ultra – finnes det en funksjon som heter Remote Expert. Med denne funksjonen kan annet testutstyr tilkobles og utføre funksjoner direkte på det tilkoblede kjøretøyet.

Eier du en av de nevnte testerne, trenger du altså ikke å kjøpe ekstra utstyr – du har allerede tilgang til funksjonen direkte fra din tester.

Du betaler ikke noe løpende abonnement for tjenesten, men betaler per utført oppgave.
Når du oppretter en oppgave – en såkalt “ticket” – vil du få oppgitt prisen for utførelsen. Denne må godkjennes før vår tekniker starter arbeidet.

Hvilke oppgaver og bilmerker støttes per nå:

  • VAG (Audi, Seat, Skoda og VW)
  • PSA (Peugeot, Citroën og nyere Opel)
  • Volvo / Polestar

Slik bruker du Remote Expert

Remote Expert er en funksjon som gjør det mulig for oss å koble bilen til originalt diagnoseutstyr via din Autel diagnosetester.

Funksjonen finnes i henholdsvis Autel MS906PRO-TS, MS909, MS919 og MS Ultra.


Remote Expert Priser

VAG (ODIS)

  • Originalt tilhengerfeste: 1.150 NOK
  • Original nøkkel: 1.150 NOK
  • Koding av styreenhet: 1.550 NOK
  • Programvareoppdatering: 1.550 NOK
  • Komponentbeskyttelse: 1.150 kr
  • Servicefunksjoner: 690–1.550 NOK
  • Utskifting av styreenhet: 2.300 NOK

For andre henvendelser, vennligst kontakt teknisk support.

PSA (Diagbox)

  • Original nøkkelkoding: 1.900 NOK (Merk: krever startsperrekode)
  • Automatisk telekoding: 1.900 NOK
  • Utskifting av komponenter: 1.550 NOK
  • Oppdatering av programvare: 2.300 NOK (Merk: krever god og kablet internettforbindelse)
  • AdBlue-reinitialisering: 1.550 NOK
  • Eolyse-tilbakestilling/telekoding: 1.900 NOK
  • Servicefunksjoner: 1.300–1.900 NOK

For andre henvendelser, vennligst kontakt teknisk support.

Universal

  • Tilhengerfeste: 900 NOK
  • Nøkkelkoding: 1.200 NOK
  • Servicefunksjoner: 750–1.200 NOK

Software abonnement

Prisene gjelder fra 1. januar 2025 og gjelder for 12 måneders abonnement
SGW-pakke koster 3.795 kr, men bestilles den sammen med programvareabonnementet er prisen 3.000 kr for 12 måneder.

  • MX900TS: 4.550 NOK
  • DS900TS: 7.900 NOK
  • 906PRO TS: 9.100 NOK
  • MS909: 13.650 NOK
  • MS919: 15.200 NOK
  • MS Ultra: 16.700 NOK
  • IM508: 6.700 NOK
  • IM608: 13.650 NOK
  • Elite: 12.900 NOK

Alle priser er ekskl. mva.